Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne


Co robimy ciekawego na zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-spoleczne?

Przede wszystkim uczymy się wspólnie funkcjonowania nie tylko w środowisku społecznym, ale również w społeczeństwie w ogóle.

Dużo rozmawiamy na ciekawe tematy związane z z naszymi zainteresowaniami oraz o tym, co nas smuci i cieszy.

Uczymy sie zachowań prospolecznych, ukierunkowanych na wzajemna empatię oraz pomoc drugiemu czlowiekowi.

Uczymy się rozpoznawania uczuć w nas i wokół nas oraz sposobów radzenia sobie ze złością, smutkiem, a tazke wzmacniania tego, co wplywa dobrze na nasze samopoczucie.

Przede wszystkim uczymy się uczyć - w odniesieniu do rozwoju potencjału szkolnego.

Spędzamy czas kreatywnie:

-tworzymy lapbooki, ktore pomagają nam w nauce,

-rozmawiamy o rzeczytanych książkach

-opowiadamy, o tym, co udało nam sie juz zrobić

-dyskutujemy,

- bierzemy aktywny udzial w różnych warsztatach o tematyce psychologiczno-pedagogicznej.

Jakie umiejętności są rozwijane na zajęciach?

Umiejętność rozpoznawanie, identyfikowania i nazywania emocji, adekwatnie do sytuacji.

Umiejętność właściwego reagowanie w sytuacji doświadczania danej emocji.

Umiejętność rozpoznawania wpływu emocji na nasze decyzje i wybory.

Umiejętność wyrażanie własnych myśli i emocji.

Umiejętność podejmowania decyzji.

Umiejętność wyznaczania celów.

Umiejętność radzenie sobie ze stresem.

Umiejętność kulturalnej odmowy – kształtowanie postawy asertywnej.

Umiejętność kulturalnego zachowania się – korzystania ze słów proszę, dziękuję, przepraszam.

Umiejętność radzenia sobie ze strachem, lękiem, wstydem.

Umiejętność negocjowania.

Umiejętność radzenie sobie z odrzuceniem, z presją grupy.

Umiejętność radzenie sobie z oskarżeniem.

Umiejętność samodzielnego działania.

Umiejętność właściwej samooceny, czyli adekwatnego obrazu własnej osoby.

Umiejętność rozładowywania emocji.

Umiejętność przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie.

Umiejętność oceny własnego zachowania i rozumienia zachowań/sytuacji społecznych.

Umiejętność przyjmowanie perspektywy innych, empatii.

Umiejętność przewidywanie zachowania innych osób.

Umiejętność efektywne działanie w sytuacjach konfliktowych.

Umiejętność radzenia sobie z porażką.

Umiejętność pracy w zespole.

Umiejętność efektywnego komunikowania się i nawiązywania pozytywnych relacji.

Umiejętność słuchania innych.

Umiejętność okazywania szacunku drugiej osobie.

Umiejętność radzenia sobie ze złością.

Umiejętność autoprezentacji.

Katalog tych umiejętności nie jest zamknięty 🙂