Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne
Co robimy ciekawego na zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-spoleczne?
Przede wszystkim uczymy się wspólnie funkcjonowania nie tylko w środowisku społecznym, ale również w społeczeństwie w ogóle.
Dużo rozmawiamy na ciekawe tematy związane z z naszymi zainteresowaniami oraz o tym, co nas smuci i cieszy.
Uczymy sie zachowań prospolecznych, ukierunkowanych na wzajemna empatię oraz pomoc drugiemu czlowiekowi.
Uczymy się rozpoznawania uczuć w nas i wokół nas oraz sposobów radzenia sobie ze złością, smutkiem, a tazke wzmacniania tego, co wplywa dobrze na nasze samopoczucie.
Przede wszystkim uczymy się uczyć - w odniesieniu do rozwoju potencjału szkolnego.
Spędzamy czas kreatywnie:
-tworzymy lapbooki, ktore pomagają nam w nauce,
-rozmawiamy o rzeczytanych książkach
-opowiadamy, o tym, co udało nam sie juz zrobić
-dyskutujemy,
- bierzemy aktywny udzial w różnych warsztatach o tematyce psychologiczno-pedagogicznej.
Jakie umiejętności są rozwijane na zajęciach?
Umiejętność rozpoznawanie, identyfikowania i nazywania emocji, adekwatnie do sytuacji.
Umiejętność właściwego reagowanie w sytuacji doświadczania danej emocji.
Umiejętność rozpoznawania wpływu emocji na nasze decyzje i wybory.
Umiejętność wyrażanie własnych myśli i emocji.
Umiejętność podejmowania decyzji.
Umiejętność wyznaczania celów.
Umiejętność radzenie sobie ze stresem.
Umiejętność kulturalnej odmowy – kształtowanie postawy asertywnej.
Umiejętność kulturalnego zachowania się – korzystania ze słów proszę, dziękuję, przepraszam.
Umiejętność radzenia sobie ze strachem, lękiem, wstydem.
Umiejętność negocjowania.
Umiejętność radzenie sobie z odrzuceniem, z presją grupy.
Umiejętność radzenie sobie z oskarżeniem.
Umiejętność samodzielnego działania.
Umiejętność właściwej samooceny, czyli adekwatnego obrazu własnej osoby.
Umiejętność rozładowywania emocji.
Umiejętność przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie.
Umiejętność oceny własnego zachowania i rozumienia zachowań/sytuacji społecznych.
Umiejętność przyjmowanie perspektywy innych, empatii.
Umiejętność przewidywanie zachowania innych osób.
Umiejętność efektywne działanie w sytuacjach konfliktowych.
Umiejętność radzenia sobie z porażką.
Umiejętność pracy w zespole.
Umiejętność efektywnego komunikowania się i nawiązywania pozytywnych relacji.
Umiejętność słuchania innych.
Umiejętność okazywania szacunku drugiej osobie.
Umiejętność radzenia sobie ze złością.
Umiejętność autoprezentacji.
Katalog tych umiejętności nie jest zamknięty 🙂